Předchozí měsícČerven 2018Následující měsíc
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678

Zaměření školky

V MŠ plánujeme podle školního vzdělávacího programu: "Jaro, léto, podzim, zima, ve školce je vždycky prima". Program je rozpracován do integrovaných bloků a tématických celků třídních vzdělávacích programů, které se řídí věkem dětí, jejich schopnostmi, zájmem dětí a jejich zaměřením. Denní příprava je pro učitelky samozřejmostí, nikoliv písemnou povinností.

Program je zaměřen na poznávání světa kolem nás v duchu lidských a etických hodnot a vytvoření základů celoživotního učení a budování sociálních vztahů, zvyšování zdravého sebevědomí, sebehodnocení a zdravé komunikace, které jsou nejlepší ochranou proti možné šikaně a závislostem.

 

Cílem vzdělávání je dovést dítě na konci jeho předškolního období k tomu, aby v rozsahu svých osobních předpokladů získalo věku přiměřenou fyzickou, psychickou i sociální samostatnost, základy pro zdravé sebevědomí a sebejistotu, schopnost být samo sebou, přizpůsobit se životu v sociální komunitě a přijmout určité morální hodnoty.

 

 

 

Našim hlavním cílem je vytvořit dětem takové prostředí, kde se budou cítit bezpečně a kde jsou respektovány, což jim umožňuje chovat se a vyvíjet  zcela přirozeně.

Filozofie programu

  • S - Samostatnost           (učit se spoléhat sám na sebe)
  • L - Láska                            (mít rád sám sebe i ostatní)
  • U - Učení                           (získávat a čerpat poznatky z okolního světa)
  • N - Nebojácnost            (získat zdravé sebevědomí a umění prosadit se)
  • I - Integrace                     (bezproblémové začlenění do kolektivu)
  • C - Cit                                 (být empatický k druhým)
  • K - Kamarádství             (rozvíjení přátelských vztahů)
  • O - Osobnost                   (utváření a rozvoj dítěte po stránce fyzické i psychické)

Popis organizace a formy vzdělávání

Vzdělávání je uskutečňováno ve všech činnostech a situacích, které se v průběhu dne vyskytnou, vyváženým poměrem spontánních a řízených aktivit. Všechny činnosti obsahují prvky hry a tvořivosti. Nejdůležitější pro nás je vytvoření pohody, bezpečí a důvěryhodného prostředí. Jednou ze stěžejních metod je používání komunikačního kruhu, který napomáhá budování vztahů na vzájemné úctě, důvěře a respektu. Zajímáme se o vztahy mezi dětmi. Snažíme se, aby děti neznaly stres, napětí a uměly se pomocí komunikativních dovedností vypořádat s problémy. Posláním komunikačního kruhu je navození prožitku a výměna informací, které se týkají našich postojů, pocitů a názorů.

Ve vzdělávání nabízíme nadstandardní aktivity: 

výlety, divadelní představení v MŠ i v Hálkově divadle, pěstitelské práce - pečujeme o bylinky a sezónní zeleninu, cvičení s prvky jógy

Prostředky, které používáme

  • celkové pozitivní klima ve škole
  • partnerství s rodiči i dětmi
  • tvoření společných pravidel
  • domluva o zvláštních potřebách dítěte
  • společné prožívání všech radostí

Integrované bloky ŠVP pro školní rok 2017/2018

  1. Ahoj, školko!
  2. Barvy podzimu.
  3. Zimní radovánky.
  4. Barvy jara.
  5. Slavíme v mateřské škole.

Co ještě v naší školce nabízíme

  • pitný režim pro děti
  • odpolední spánek vychází z individuálních potřeb dětí
  • v rámci cvičení je zařazována jóga pro děti
  • cvičení nam gymnastických míčích
  • práci s interaktivní tabulí
  • návštěva předškolních dětí v 1. třídě ZŠ; účast učitelek MŠ při zápisu dětí do ZŠ
  • logopedická poradna -  logopedická preventistka Šuková Iveta
  • účast ve výtvarných soutěžích
  • slavnostní rozloučení s předškoláky na MěÚ Nymburk
  • výlety, exkurze
  • divadelní představení v MŠ
  • divadelní představení v Hálkově divadle V Nymburce
  • práce s keramickou hlínou v MŠ
  • Mikulášská a vánoční nadílka
  • vánoční zpívánky
  • fotografování dětí
  • protidrogová prevence a prvence kriminality
  • letní zahradní slavnost s divadelním představením
  • jarní besídka pro rodiče
  • muzikoterapie
  • zpívání s kytarou, pianinem a klávesy